Adli Kontrol Süresi Nedir

Tutuklama ile kişiler hürriyetlerinden yoksun bırakılmaktadır. Tutuklama bir tedbirdir. Bazı suçlarda somut olayın gereklilikleri ile beraber değerlendirildiğinde tutuklama tedbir olmaktan çıkıp ceza haline gelmektedir. İşte tam da bu durumda tutuklama tedbirinin olay için aşırı bir tedbir olması halinde adli kontrol tedbirine karar verilebilecektir.

Adli kontrol tedbirleri ile ilgili düzenlemeler Ceza Muhakemeleri Kanununda bulunmaktadır.

adli kontrol mahkemesi madde 109 nedir

Adli Kontrol Şartıyla Serbest Bırakılanlar

Adli kontrol kararını hakim ya da mahkeme verir. Bu kararı soruşturma evresinde sulh ceza hakimi, kovuşturma evresinde ise mahkeme verecektir.

Adli kontrol kararında kanun maddesinde bulunan yükümlülüklerden hangisine ya da hangilerine hükmedildiği açıkça belirtilmelidir. Doğrudan doğruya adli kontrol kararı verilebileceği gibi tutuklama kararı daha sonra adli kontrol kararına da çevrilebilecektir.

Adli kontrol tutuklamanın mümkün olduğu bütün suçlar için başvurulabilecek bir düzenlemedir.

Bunun yanı sıra tutuklamanın yasaklandığı hallerde dahi adli kontrole ilişkin hükümler uygulanabilecektir.

Adli kontrol karar altında geçen süre mahkeme sonunda hükmedilecek cezadan düşmeyecektir. Ceza Muhakemeleri Kanununda düzenlenmiş olan mahsup müessesesi sadece tutuklulukta geçen süreyi kapsamaktadır.

Adli Kontrolün Kaldırılması Ne Demek

Adli kontrolün kaldırılmasını Cumhuriyet Savcısı, şüpheli ve sanık her zaman isteyebilir. Bu isteğin sunulması sonucunda mahkeme 5 gün içinde adli kontrol kararının kaldırılmasına yahut içeriğinin değiştirilmesine veya kararın kısmen kaldırılmasına karar verebilir. Adli kontrol kararının kaldırılması için şüpheli ya da sanığın başvurması halinde mahkeme karar vermeden önce Cumhuriyet Savcısının görüşünü alacaktır.         adli kontrol süresi davası madde 411 nedirAdli kontrol kararına sanığın ya da şüphelinin uymaması halinde hükmedilecek cezanın süresi göz önünde bulundurulmadan şüpheli ya da sanık hakkında tutuklama kararı verilebilecektir.