Çekişmeli Boşanma Davası Ne Kadar Sürer

Çekişmeli Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Evlilikler bazen istenildiği gibi gitmez ve böyle durumlarda ayrılma konusu gündeme gelir. Boşanmak isteyen çiftlerin izlemesi gereken bazı prosedürler vardır ve buna uygun olarak hareket etmeleri gerekir. Çekişmeli boşanma davası esasında en istenilmeyen bir durum olarak karşımıza çıkmaktadır.

Boşanma Davası Türleri

Boşanmak isteyen kişilerin durumlarına göre davaların türleri de farklılık gösterebilir. Bu durum tamamen çiftler arasındaki ilişkiyle ilgilidir. Bazı durumlarda çiftler arasında anlaşma sağlanır ve buna uygun olarak protokol imzalanır. Bu türden olan davalara anlaşmalı boşanma davası adı veriliyor.

Anlaşmanın olmadığı durumlarla da sıklıkla karşılaşılmaktadır. Bu tür davalara ise çekişmeli boşanma davası adı verilmektedir. Adından anlaşılacağı üzere bu tür boşanma davalarında çiftlerin üzerinde anlaşamadıkları yani çekiştikleri konular vardır. Bu konular da mahkemeler tarafından karara bağlanır.

Çekişmeli Boşanma Davalarının Süresi

Çekişmeli boşanma davalarının ne kadar süreceği ve ne kadar süre sonunda mahkemenin sonuçlanacağı merak konusu olsa da net bir süre verilmesi çok zordur. Çekişmeli de olsa her dava kendi içinde özeldir ve her birisinin süresi de bundan dolayı farklı olacaktır. Mahkeme her bir çekişme konusu uyuşmazlığı ayrı ayrı değerlendireceğinden davanın seyri de tarafların uzlaşma sağlayamadığı konularla orantılı olarak uzamaktadır.

Çekişmeli boşanma davaları hakkında net bir süre verilemese dahi anlaşmalı davalara göre daha uzun süreceği söylenebilir. Çünkü anlaşmalı olan davalarda tarafların itiraz edecekleri bir konu neredeyse yoktur ve bundan dolayı da mahkemelerin bu tür davalarda karar vermesi çok daha kısa sürmektedir.

Çekişmeli Boşanma Davaları Hakkında Bilinmesi Gereken Hususlar

davaları genel olarak incelendiğinde bu davaların süresi hakkında net bir rakam verilemese de tahmin olarak bazı rakamlar verildiği görülmektedir. Çekişmeli olan konulara bağlı olarak bu davalar genel olarak 6-7 celse sürer. Dolayısıyla da davaların süresinin 1-2 yıl süreceği söylenebilir.

Burada dikkat edilmesi gereken önemli bir husus vardır. Davaların erken bitmesi için tarafların hukuki prosedürü doğru bir şekilde izlemeleri ve adımlarını da buna göre atmaları gerekir. Bu şekilde hareket edildiğinde davalar erken sonuçlanırken yapılacak hatalardan dolayı davanın reddi halinde bu süre çok daha fazla uzayabilmektedir.  Bu da sürecin çok sıkıntılı olması anlamına gelir.

1. beyza peçe demiş ki:

3 yıllık evliyim. eşimden boşanmak istiyorum. Nasıl bir yol izlemeliyim?

27 Ekim 2018
    Yanıtla
    • Bursa Hukuk Büroları demiş ki:

Merhaba, boşanma davası açılırken tarafların karşılıklı iradeleri önem taşımaktadır. Şayet evlilik en az bir yıl sürmüş ve taraflar arasında boşanma iradesi, boşanmanın mali sonuçları ve çocuğun velayeti gibi konularda anlaşma var ise, boşanma davası eşler arasında düzenlenen anlaşmalı boşanma protokolü ile anlaşmalı boşanma davası şeklinde açılabilmektedir. Taraflar arasında boşanma ve boşanmanın sayılan sonuçları arasında bir anlaşma sağlanamazsa boşanma davası bu kez çekişmeli olarak açılabilecek ve taraflar arasında anlaşılamayan hususları mahkeme yargılama sonunda takdir edecektir.

6 Kasım 2018
  2. Yasemin demiş ki:

Ben 2017 de dava açtım .. son mahkemede karar kesinleşti boşanma gerçekleşti ama dosyam ankarada temyize gitti yazılan tazminata itiraz etti karşı taraf..1 yılı geçiyor artık temyize gideli..daha kaç yıl daha beklemem gerekiyor bu süreci?

28 Haziran 2019
    Yanıtla
    • Bursa Hukuk Büroları demiş ki:

Yargıtayda dosyalar maalesef biraz geç geliyor beklemenizi tavsiye ederim

7 Ağustos 2019