Hukuk Büroları

Ülkenin sistem ve düzeni hukuk düzenini kapsayacak şekilde işlemektedir. Buna bağlı olarak sosyal ve anayasal düzende farklı kurallar bulunmaktadır. İnsanların tamamı hayatlarını hukuk kuralları çerçevesinde geçirmektedir. Toplum hayatını etkileyen hukuk kurallarının içinde; anayasa, tüzük ve kanun gibi yazılı kurallar bulunmaktadır. Yasa dışı işler içerisinde bulunan kişiler dava sürecine girmektedir. Bu kapsamda da oldukça geniş çalışma alanına sahip olan hukuk büroları kişiler için danışmanlık hizmeti sunmaktadır. Davaların takip edilmesi, sorunların çözülmesine yönelik olarak faaliyet gösteren hukuk bürolarında çalışan avukatlar müvekkillere her daim destek sunmaktadır. Dava süresince tüm takiplerin yapılması, yakından ilgilenilmesi oldukça önemlidir. Yanı sıra hukuk bürolarında kamusal hizmetler de vatandaşa ulaştırılmaktadır.

Hukuk Büroları Hangi Alanlarda Çalışmaktadır?

Ülkemizde yer alan hukuk bürolarında avukatlar dava süreçlerini takip etmelerinin yanı sıra danışmanlık hizmeti de sunmaktadır. Yani dava süreci işleyen kişilerin avukatlardan danışmanlık hizmeti alması mümkün olmaktadır. İlkelere uygun biçimde çalışan avukatlar mesleklerinin gerekliliklerine uygun biçimde hareket etmektedir. Avukatlar bağımsız olma ve şeffaflık ilkelerini gözeterek müvekkillerini koruma altına almakta ve savunmaktadır. Yanı sıra avukatların uymaları zorunlu olan zıt menfaatleri savunma yasağı da dava sürecinin seyrini olumlu yönde etkilemektedir. Bununla birlikte hukuk bürolarından danışmanlık hizmeti alan kişilerin dava sürecini hızla ve etkili biçimde atlattıkları görülmektedir.

Hukuk Bürolarında Çalışan Avukatların Görevleri Nelerdir?

Hukuk bürolarında görev alan avukatlar ülkenin hemen hemen her yerinde bulunmaktadır. Danışmanlık isteyen ya da dava sürecinde olan kişiler istedikleri hizmeti bu bürolardan sağlayabilmektedir. Bürolarda bulunan avukatların bazı nitelikleri ve özellikleri bulunmaktadır. Prensiplere uygun çalışan avukatlar:

• Meslek etiğine uygun,
  • Bağımsız ve şeffaflık ilkesine bağlı,
  • Sır salama sorumluluğuna uygun,
  • Zıt menfaatleri savunma yasağını göz önüne alarak savunma gerçekleştirmektedir.

Hukuk Bürolarında Müvekkillere Ait Sırların Saklanma Yükümlülüğü

Hukuk bürolarında çalışan avukatların belirtilen ilkeler kapsamında davalarını takip ettikleri müvekkillerinin sırlarını saklama zorunlulukları bulunmaktadır. Sır saklama sorumluluğu olan avukatlar müvekkillerinin kimlik bilgileri de dahil olmak üzere her türlü özel bilgiyi başka kişilerle paylaşmamak durumundadır. Bu sayede de dava süreci ve müvekkillerin geçirmiş olduğu süreç kontrol altına alınmaktadır. Davaların eksiksiz olarak görülmesinin sağlanması hususunda avukatlara tam olarak güvenilmesi gerekmektedir.