İsim ve Soyisim Değişikliği Davası Nasıl Açılır

İsim ve Soy İsim Değişikliği Davası Nasıl Açılır?

İsim bir kişiyi anlatmakta başvurulan ilk yoldur.  Bu sebeple de kişinin ismi toplum nezdinde ve sosyal ilişkilerde oldukça önem arz etmektedir. İsimlerin de kişilerin doğumu ile beraber ailelerinden alınması, kişinin kendi seçimi olmaması sebebiyle kimi zaman sevilmemesi kimi zaman ise anlamı nedenleriyle mağduriyetler doğmaktadır.

İsim Değiştirme Davası 2018

İsim değiştirme ancak haklı bir sebep var ise talep edilebilecektir. Haklı sebeplerin neler olduğu kanunda açıkça sayılmamıştır. Ancak gerek yerel mahkeme kararları gerek Yargıtay kararları hangi sebeplerin haklı olabileceği konusunda bizlere fikir vermektedir.

Kişinin akrabaları, arkadaşları ve ailesi tarafından başka bir isimle tanınması ve o isim ile çağırılması,

İsmin söylenmesinin oldukça güç olması,

İsmin genel ahlak kurallarına aykırı bir kelime olması,

İsmin bir suç ile bağlantısının bulunması gibi haller haklı bir sebep olarak kabul edilebilecektir.

medeni durum madde 27 nedir

İsim değişikliği davası açma için herhangi bir zamanaşımı ya da hak düşürücü süre kanunda düzenlenmemiştir. Ancak reşit olmayan kişiler sadece velileri vasıtası ile bu davayı açabileceklerdir.

İsim değişikliği davasında en çok dikkat edilmesi gereken konulardan bir tanesi de yetkili ve görevli mahkemelerdir.

İsim değişikliği davasında yetkili mahkeme; isim değiştirmek isteyen kişinin yani davacını yerleşim yeri ya da nüfusa kayıtlı olduğu yer mahkemesidir.

İsim değişikliği davalarında görevli mahkeme ise asliye hukuk mahkemeleridir.

Dava ile mevcut isim silinerek eski ismin yerine yeni bir isim alınabileceği gibi ilk ismin kalması sureti ile ikinci bir isim de alınabilecektir.

İsim değişikliği davası açabilmek için belirli bir sayı sınırı bulunmamaktadır. Kişi bu davayı istediği kadar açabilecektir. Fakat dava şartlarının yerine getirilmemiş olması halinde dava mahkeme tarafından reddedilecektir.

İsim Değiştirme Davası Ücreti

İsim değişikliği davasının açılabilmesi için öncelikle bazı harç ve masrafların dosyaya yatırılması gerekmektedir. Başvurma harcı ve masraflar ile birlikte ortalama 250-300 TL kadar dava masrafı ödemek gerekecektir. İsim değiştirme davası avukat ile takip edilmesi zorunlu bir dava olmamakla beraber uzman bir avukat ile takip edilmesi önerilen dava türlerindendir. İsim değiştirme davası içinde birçok özel usul barındırmaktadır ve özellikle bu usuller sebebiyle davanın reddedilmemesi için davanın avukatla takip edilmesi gerekmektedir. Davanın avukat ile takip edilmesi sonucunda Avukatlık Asgari Ücret Tarifesinde belirlenmiş olan ücretten az olmayacak şekilde vekalet ücreti de ödenmesi gerekmektedir.

İsim Değişikliği Davası Ne Kadar Sürede Sonuçlanır

İsim değişikliği davası davanın açıldığı mahkemenin iş yoğunluğuna, dava sürecince dinlenecek tanıkların dinlenebilmesi, delillerin sunulması gibi hususların gerçekleştirileceği süre zarfına bağlıdır. Bu sebeple davanın ne kadar süre içerisinde sonuçlanacağına yönelik kesin bir süre belirtmemiz mümkün değildir.