Kıdem Tazminatı 2018 Şartlar

Kıdem tazminatı herhangi bir nedenden ötürü işinden ayrılan işçiye işvereni tarafından yapılan bir ödeme işlemidir. İşverenler işten ayrılan işçilerine 4857sayılı iş kanunu çerçevesinde kıdem tazminatını ödemekle yükümlüdürler. Kıdem tazminatı koşullarının oluşabilmesi için çalışan kendi rızasının dışında işten ayrılması gerekmektedir. Kadın personelin evlendiği tarihten itibaren bir sene içerisinde kendi isteği ile işten ve personelin hayatını kaybettiği şartlarda kıdem tazminatı alınabilmektedir.

Kıdem Tazminatı Nasıl Alınıyor

Kendi talebi olmadan işten çıkartılan personelin, çalıştığı her bir sene için bir maaş tutarı kadar ödenen tazminata kıdem tazminatı denmektedir. Kıdem tazminatı hakkını kazanabilmek için çalışanın çalıştığı yerde bir seneden fazla çalışmış olması lazımdır. Öte yandan kıdem tazminatı hakkının oluşabilmesi için çalışanın kendi arzusu olmadan işten çıkartılması, çalışanın hayatını kaybetmesi ve evlenme nedeni ile işi bırakması gibi dramlarda çalışan bu haktan faydalanabilmektedir. Kıdem tazminatı şartları böyledir.

İstifa Eden Çalışan Kıdem Tazminatı Alabilir Mi

İstifa etmek suretiyle çalıştığı işten ayrılan personel kıdem tazminatını alabilmesi için bazı koşulların oluşması gerekmektedir. Bu koşullar uygun değilse istifa eden yanı kendi isteği ile işten ayrılan kişilerin kıdem tazminatı alabilmesi mümkün olmamaktadır. İstifa edildiği halde kıdem tazminatı şu durumlarda alınabilmektedir

İşçinin ücreti iş sözleşmesinde ya da kanun hükümlerin belirlediği koşullara uygun bir biçimde ödenmemesi durumunda

İşyerinde çalışma koşulları nedeniyle sağlığının bozulması

İşçinin sigortasının işveren eliyle eksik ve geç bildirilmesi

İşyerinde mobbing yüzünden zorla istifa edilmeye zorlanması

Resmi tatillerde çalıştırılıp ücretleri ödenmiyorsa

İşçinin senelik izinleri eksik kullandırılıyorsa

Kadın işçinin evlendiği tarihten itibaren bir sene içerisinde işten ayrılması

İşçi Kıdem Tazminatı İçin Dava Açmadan Önce Arabulucuya Gidecek

Kıdem tazminatı 2018 şartları arasında önemli bir değişiklik oldu. İşçi ihbar tazminatı, kıdem tazminatı, yıllık izin, fazla mesai ve ücret, işveren ise tazminat kalemleri ve alacakları için dava açmadan önce arabulucuya müracaat edecekler. Bu konularla ilgili arabulucuya başvurulmadan dava açılmayacaktır.

Arabulucu Avukat ile  başvuran tarafın muhatabı olan diğer taraf arabulucu vasıtası ile görüşmeye çağrılacak eğer burada uzlaşı sağlanmazsa dava açılabilecek.