Trafik Kazalarında Tazminat Davası Nasıl Açılır

Trafik kazalarında tazminat davası nasıl açılır?

En az bir motorlu aracın karıştığı trafik kazaları için tazminat davası açılabilmektedir. Burada illa ki ölüm ya da yaralanma gibi kötü sonuçlar için değil aynı zamanda diğer mal varlıklarının uğradığı zararlar için de dava açılabilir. . Ancak açılan bir davanın, davacının lehine sonuçlanması için birçok ön koşul konulmaktadır.

Tazminat davasında zamanaşımının önemi

Öncelikle kazanın olduğu günün zamanaşımı sürecinin ilk günü olduğunu bilmek gerekir. Ancak burada tazminat davası için iki tür zamanaşımından söz etmek mümkündür:

Tazminat davası esas zamanaşımı süresi

Yasalar konu ile ilgili olan süreci uzun tutmuş ve 2 yıllık bir süre tanımayı uygun bulmuşlardır. Ancak burada 10 yıla kadar çıkan bir süreç de söz konusudur. Çünkü kazadan zarar görenin zararı öğrenmesi ve davayı açması arasında geçen süreç de göz önünde tutulmaktadır

Ceza zamanaşımı süresi

KTK 109/2’ye göre ceza zamanaşımı süresinin de bu tür davalarda uygulandığı bilinmektedir. Yani olası yaralanmalarda taksirle adam yaralama suçunu, olası ölümlerde de taksirle adam öldürme suçunu öngören devlet, Türk Ceza Kanunu içerisinde o suçun zamanaşımı süresi ne ise maddi ve manevi tazminat davalarında da aynı süreci uygulayabilmektedir.

Trafik kazalarında kime tazminat davası açabilir?

• Araç sürücüsüne (BK madde 49)
  • Araç sahibine (KTK madde 3 – 2918 sayılı KTK madde 85/1)
  • Aracın işletenine – Araçtan ekonomik çıkar sağlayanlara (2918 sayılı KTK madde 85/1)
  • Sigorta şirketine (KTK madde 91)

Trafik kazalarında tazminat süreci nasıl işler?

Kazanın meydana geldiği yerdeki mahkemeler ile sigorta şirketinin merkezinin  bulunduğu yerdeki mahkemelerde açacağınız davada talepleriniz bakımından mahkeme sunduğunuz delilleri toplayacak, keşif icrası ile bilirkişi raporu aldıracak ve nihayet kusur ve meydana gelen zarar durumuna göre dosyayı sonuçlandıracaktır.