Yaralamalı Trafik Kazası Tazminat Davası Açma

Günümüzde ne yazık ki sürücü ve yayaların dikkatsizliği, yolların kusurlu yapılması, trafik denetimlerin yeterli olmaması, sürücülerin alkollü araç kullanmaya devam etmesi gibi sebeplerle her gün trafik kazaları meydana gelmektedir. Bu kazaların bir kısmı yaralanmalarla sebebiyet verebildiği gibi bir kısım kazalarda da insanlar hayatlarını kaybetmektedir.

Bu kazaların sonucunda ise kişilerin hem cezai hem de hukuki sorumlulukları doğabilecektir.

Yaralamalı Trafik Kazası Ceza

Bir kişinin trafik kazası sonucunda birisinin yaralanmasına kasıtlı olarak sebebiyet vermeyen kişi bu suçu taksirle işlemiş kabul edilecektir. Taksirle yaralama suçunun oluşması için kişinin kastının bulunmaması şarttır.

Bu halde sürücünün cezai sorumluluğu doğacaktır. Türk Ceza Kanununda taksirle yaralama suçunun temel şekli ile cezanın artırılmasını gerektiren haller düzenleme bulmuştur. Bu kanun maddesi gereğince yaralamalı trafik kazasına sebebiyet veren kişi en az üç aydan bir yıla kadar hapis cezası veya adli para cezası ile  ile cezalandırılacaktır.

“ Taksirle yaralama Madde 89-

tajsirle yaralama madde 89 nedir

Ceza sorumluluğunun yanı sıra yaralamalı trafik kazasına sebebiyet veren kişinin hukuki sorumluluğu da mevcuttur. Bu da demek oluyor ki yaralanan kişi kendisini yaralayan sürücüden maddi ve manevi tazminat talep edebilecektir. Trafik kazası sebebiyle tazminat davası açılacak olması durumunda dava zamanaşımı sürelerine dikkat edilmesi gereklidir.  Trafik kazası nedeniyle bir zarar oluşması durumunda zamanaşımı süresi zararın öğrenildiği tarihten itibaren 2 yıl, her halde fiilin işlenmesinden itibaren 10 yıldır.

Tazminat davasında aslında tek sorumlu aracı süren kişi olmadığı için bu dava birden farklı kişiye açılabilecektir. Bu kişiler;

Aracın sürücüsü,

Aracın sahibi,

Aracın işleteni ve

Sigorta şirketleridir.

Yaralamalı Trafik Kazası Sigorta Ödemesi

Trafik kazası sonucunda bir zarar ortaya çıkması halinde zarar gören dava açmadan önce sigorta şirketine başvurmak zorundadır. Sigorta şirketinin bu başvuruya cevap vermesi için 15 günlük bir süresi vardır. Bu süre zarfında sigorta şirketi herhangi bir cevap vermez ise ancak o zaman dava açılabilecektir. Sigorta şirketine başvuru yapılmadan dava açılması halinde dava reddedilecektir.

Trafik sigortası trafik kazası sonucu oluşan hastane masrafları ile kaza sebebiyle ortaya çıkan maddi zararların karşılanması için yaptırılan sigorta türüdür. Trafik kazasının ardından zarar gören kazaya ilişkin fotoğraf gibi belgeleri, hasar tespit tutanaklarını, varsa bilirkişi raporlarını, hak sahibinin kimlik bilgilerini ve banka hesabı bilgilerini talebin anlatıldığı bir dilekçeye ekleyerek sigorta şirketine verecektir. Sigorta şirketinin zarar miktarını zarar görene ödeyebilmesi için sigorta poliçesinin kapsamında bir talebin bulunması gerekmektedir. Kısacası yaralamalı trafik kazalarında sigorta şirketleri poliçe kapsamında sorumlu olacaklardır.